"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. július 23., szombat

Tej, tojásfehérje és cukormentes kakaóscsiga

Nagyon hiányoznak a péksütemények, ezért nagyon megörültem, amikor egy fórumon találtam egy kakaóscsiga receptet, ami egészen egészségesnek tűnt. Némi változtatást azért eszközöltem rajta, hogy teljesen olyan legyen, ami számunkra is ehető.
Hozzávalók:

2,5 dl langyos víz,
4 tojás sárgája (én biotojással csináltam),
12 dkg olvasztott margarin (az omega 3-ban gazdag margarinnal készült),
2,5 teáskanál folyékony stevia nova,
1 teáskanál só,
1 teáskanál xylit,
40 dkg fehér tönkölyliszt,
20dkg teljes kiörlésű búzaliszt,
3 dkg friss élesztő,

Töltelékhez:
főzős kakaópor xylittel keverve,
repceolaj vagy olvasztott margarin

Ebben a sorrendben tettem a hozzávalókat a kenyérsütőgépbe, s 1,5 órás dagasztó programra állítottam. Ezután a tésztát lisztes gyúródeszkán 1 cm vastagra nyújtottam, majd lekentem repceolajjal, s ízlés szerinti mennyiségű xylittel kevert főzös kakaót kentem rá. Feltekertem a tésztát és 1,5-2 cm vastag szeletekre vágtam, amiket sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöttem, ezután kivettem és lelocsoltam kb. 1 dl vízzel, s még 5 percet sütöttem.

Nekem 2 tepsi lett belőle, s számomra így nem lett elég édes és kakaós, ezért a tetejét még megszórtam xylittel. Legközelebb kicsit több édesítőt teszek a tésztájába és vékonyabbra nyújtom, több kakaóval töltöm.

Azért a fiúknak így is nagyon ízlett, ahogy Marcipán mondta folyton: Kérek biga-bigát! :)