"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2015. március 10., kedd

Gesztenyés hajdinapiskóta (tej-, tojás-, glutén-, kukorica- és rizsmentes)

EZT a receptet módosítottam, hogy olajos mag és cukormentes is legyen és rizs se legyen benne gluténmentes verzióba. Az ízén érezni, hogy nem igazi piskóta, gesztenyés íze van kissé, ami finom. A tésztája tömörebb a sima búzás-tojásos piskótánál, de puha és nem szivacsos, szépen vágható, nem morzsolódik szét. Nagy öröm nekünk, végre egy tortákhoz és különböző süteményekhez használható alap :)

Hozzávalók egy kb 15x20cm-es tepsihez (próbaadagot sütöttem csak):

- 180 gr hajdinaliszt,
- 70 gr gesztenyeliszt,
- 3 csapott ek eritritol,
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna,
- 1 tk útifű maghéj,
- 1 ek olaj,
- annyi kókusztej, hogy galuska sűrűségű tésztát kapjunk

Először a száraz hozzávalókat kevertem össze, majd hozzáadtam a kókusztejet. A tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, 180 fokon nagyjából 35 percig sütöttem (tűpróbáig).

Érdemes tenni bele aszalt gyümölcsöket, diót vagy magokat annak, aki eheti, de így is finom, a fiúk egy kis eritrittel megszórva fogyasztották.




3 megjegyzés:

  1. Szia! Szeretem nagyon a receptjeidet,de ez nem sikerült igazán,szerintem valami ecet vagy citromlé hiányozhat belőle,ahogy az a szódabikarbóna/sütőpor mellé szokott kelleni ezekben a tojásmentes receptekben. A fentieket követve egy nagyon tömör valami lett,kicsit sem hasonlít a képen levőre,emiatt gondolom,hogy ez lehet a hiba. Ízre finom amúgy, de egy fél tégla lett belőle kb.,amit végül "kalácsként" ettem mogyorókrémmel :)
    Örülnék,ha kiderülne,mi lehetett a gond,mert pont egy ilyen recept hiányzik a gyűjteményemből,hogy lányomnak,és nekem is ehető legyen a végeredmény :) Köszi előre is a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Szerintem nyugodtan próbáld meg egy kis ciromlével vagy ha ehetitek akkor szórj a tésztába 20-30gr kókuszreszeléket, az is lazítja. Esetleg több folyadékkal készítsd. Az a gyanúm, hogy a lisztbeli különbségek miatt nem jó teljesen a recept, én Angliában élek és észrevettem, hogy mások a lisztek, másképp "viselkednek", a régi magyar sütijeim se mind lesznek olyanok itt kint, mint otthon lettek itteni lisztekből. Hiába gondolnám, hogy gesztenyeliszt vagy rizsliszt...stb között nem lehet nagy különbség..., van. Otthon kapható lisztekkel nem próbálkoztam még elkészíteni. Ha megtaláltad a megoldást, akkor szívesen venném, ha megírnád, hogy aki erre jár lássa :) Köszönöm és sok sikert!

      Törlés
  2. Szia!
    Állagra hasonlított az új variáció a Tiédre,de az meg nagyon nem ízlett,szörnyű íze lett,míg a tömör tégla "piskóta" lazítás nélkül legalább kalácsnak frissen finom volt :)
    Még dolgozom rajta :)

    VálaszTörlés