"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2015. március 22., vasárnap

Csokis-narancsos torta ( tej-,tojás- és gluténmentes)

Szeretem a hagyományos kombinációkat,  a meggyet csokival vagy mákkal, csakúgy, mint a narancs- csoki- mandula triót. Mivel nemrég készült Meggyes süti , inkább a narancsosra vágytam.
Hozzávalók:
a tésztához:
- 200 g gluténmentes lisztkeverék (pl: 100g Nutri mix per Dolci, 50-50 g Glutenix és hajdinaliszt)
-50 g  cukor
-200 ml frissen facsart narancslé (nekem ez  2 narancsból volt, a húsa kell majd a sütibe)
-50 ml víz
-50g puha sütőmargarin (Vénusz vaníliás margarin)
-  fél zacskó sütőpor

pudinghoz:
- 4 dl Alpro édesítetlen mandulatej
- Dr. Oetker valódi vaníliás pudingpor
-3 ek cukor
-50 g puha sütőmargarin ( Vénusz vaníliás margarin)

narancsos habhoz:
- 1 behűtött Cocomas 
- a kifacsart narancs húsa
- 1 zacskó vaníliáscukor
- 6 csepp 100% -os bio narancsolaj
- 1 zacskó Dr Oetker Expressz zselatin fix

csokimázhoz:
- 100 g étcsoki
- 2 ek Cocomas
- 1 ek porcukor

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tésztához összekeverem a száraz alapanyagokat, majd elvegyítem a nedvesekkel és éppen csak addig keverem, hogy ne legyen csomós. Tortaformába öntöm és 20 perc alatt készre sütöm. Ha megsült, rácsra téve kihűtöm.
A pudinghoz felforralom a mandulatejet, egy tálkában simára keverem a pudingport a cukorral és pár kanál hideg vízzel, majd a forrásban lévő mandulatejbe öntöm, sűrűsödésig főzöm. Kiszedem egy tálba, habverővel langyosra hűtöm, majd tovább verem a puha margarinnal. Egy másik tálban a Cocomast, van.cukrot és narancshúst és a narancsolajat elkezdem gépi habverővel elkeverni, majd beleteszem a zselatin fixet és minél habosabbá verem. 
A tésztát visszateszem a formába, rákenem a pudingot, majd a narancsos  habot is rárétegezem. Pár órára hűtőbe teszem.
A csokit vízgőz felett felolvasztom, spatulával elkeverem a Cocomasszal majd a porcukorral. A megdermedt tortára kenem a csokimázt és kb egy órára visszateszem a hűtőbe.


13 megjegyzés:

  1. Szia, a Vénusz vaníliás margarin tartalmaz letcitint, a leticint nem szójából álítják elő? biztos hogy így szójamentes?

    VálaszTörlés
  2. javítás: leticin helyett lecitin

    VálaszTörlés
  3. Lecitint nemcsak szójából állítanak elő, úgy tudom, hogy a hatályos jogszabályok szerint amennyiben szójalecitin,akkor az allergéninfóban fel kell tüntetni.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a választ. Mi is ételallergiával küzdünk, én nekünk úgy mondták, hogy a napraforgó-, repce-,mogyoró,kukorica- lecitint azt mindig kiírják, és ahol csak lecitin kerül feltüntetésre ott (mindig) a szójából vonják ki.

    VálaszTörlés
  6. Én eddig-az utóbbi időszakban- nem találkoztam olyannal, hogy a szójalecitin ne lett volna kiemelve allergénként, beleírva, hogy szója :)
    De megkérdezem gyártót.

    VálaszTörlés
  7. Én eddig-az utóbbi időszakban- nem találkoztam olyannal, hogy a szójalecitin ne lett volna kiemelve allergénként, beleírva, hogy szója :)
    De megkérdezem gyártót.

    VálaszTörlés
  8. Írtam a Vénusz honlapján egy üzenetet, amint van válasz,megírom :)

    VálaszTörlés
  9. köszönöm! úgy látszik az ember mindig tanul valamit :)
    ha valóban így van, akkor talán már több mindent meg lehet venni, bár az ördög soha nem alszik.
    Pár éve (2010) amikor kezdtük nagyon sok helyen falakba ütköztünk, hiába hívtam a gyártókat, szakmai titokra hivatkozva nem adtak felvilágosítást, pedig nem az összetétel arányait kérdeztem, hanem csak egy igen,nem válaszra vártam volna. (zeller,paradicsom). egyedül a dr. oetker volt segítőkész (tej,tojás,szója), a pick,a gyulai kolbász stb semmit sem volt hajlandó segíteni, olyan termékeket nevezett meg, hogy minden mentes amit már rég beszüntettek... Úgy látszik pár év elteltével akkor már javult a helyzet.
    segítséged előre is köszönöm! nagyon jó az oldal!
    Dóra

    VálaszTörlés
  10. Szia!
    Ez a mennyiség hány cm-es tortaformába elég?
    Előre is köszi!:)
    Üdv.: Judit

    VálaszTörlés
  11. Dóra, Vénuszéktól azóta sem kaptam választ...
    Judit, pontos méretet nem tudok, egy kisebb szilikonos tortaformám van, abban készült.

    VálaszTörlés
  12. Dóra, Vénuszéktól azóta sem kaptam választ...
    Judit, pontos méretet nem tudok, egy kisebb szilikonos tortaformám van, abban készült.

    VálaszTörlés