"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. május 18., vasárnap

Tej és gluténmentes csokis kókuszgolyó

Jó nagy adag kekszet sütöttem nemrégiben, aminek a fele sem fogyott el, így azzal kezdenem kellett valamit. Mostanában sokat emlegette a kislányom, hogy kókuszgolyót enne, így ahhoz használtam fel.

Hozzávalók a kókuszgolyóhoz:

45 dkg gm keksz
80g gm és tejmentes étcsoki
2 dl csokis rizstej (vagy más, növényi tejes kakaó)
1,5 dl Cocomas
50g tejmentes sütőmargarin
3 ek kókuszreszelék
 szükség esetén kevés gm zabpehely
rumaroma
kókuszreszelék, amibe megforgathatjuk a golyókat.

A kekszet morzsává törtem egy nagy tálban- mivel ez omlós, házi keksz volt, egy klopfolóval könnyedén széttört.
A csokis rizstejet a Cocomasszal feltettem forrni, majd beletördeltem az étcsokit és kevergetve felolvasztottam, majd beletettem a margarint és pár csepp rumaromát. Mikor ez a keverék már nem volt túl meleg, ráöntöttem a kekszmorzsára. Ha az állaga túl lágy, lehet bele tenni kevés gm zabpelyhet. Hűtőbe tettem összeállni, majd golyókat formáztam és kókuszba hempergettem. Ebből a mennyiségből kb. 20 darab majd' ping pong labda nagyságú golyó lett. A tejbe olvasztott csokival igazán mély ízű csemege lett.