"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. május 30., péntek

Zöldborsós vörösboros marhapörkölt (gluténmentes, tojásmentes)

Nagyon szeretem ezt az ételt, de évek óta nem ettem, mert nokedlivel az igazi, azt pedig nem tudtam tojásmentesen és gluténmentesen készíteni. Miután ez sikerült pár hete, múlt héten barátnőm tiszteletére megfőztem ezt a nagyon finom ételt.
Hozzávalók:
- fél kiló marhahús (én eleve kockára vágott pörköltnek való húst vettem),
- 1-2dl (fél)száraz vörösbor,
- 200 gr fagyasztott zöldborsó,
- pörköltalap (ízlés szerinti mennyiségben fél kiló húshoz paradicsom, paprika, hagyma, fokhagyma, pirospaprika, só, bors, fűszerek, én Virágoskút ételízesítőt is használok)

Igazából ugyanúgy készítem, mint egy sima pörköltöt. Elkészítem a pörköltalapot, miután megpuhultak a zöldségek ráteszem a húst, átforgatom benne és felöntöm annyi vízzel, ami ellepi. A különbség ez után következik, mert amikor vizet kell pótolnom, vörösbort is öntök rá. Lassú tűzön lefedve sokáig főzöm, a vizet közben mindig pótolom. Amikor a hús megpuhult, hozzáöntöm a zöldborsót és még addig főzöm, hogy a borsó is megpuhuljon.
A galuska receptje ITT megtalálható hozzá.

Jó étvágyat!