"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. szeptember 1., vasárnap

Tej és tojásmentes tönkölyös palacsinta

Régóta hiányzott már. Azért nem sütöttük itthon az imádott palacsintánkat, mert nem sikerült összehozni Dórinak valami ehetőt. Egy ideje csak pufi palacsintát csináltam, de azért vágytam erősen a hagyományosra. Nemrég már majdnem sikerült összehozni, de még nem volt az igazi, csak a pufi palacsinta tésztáját hígítottam tovább. De a megoldás nem az volt. Most újra próbáltam, a  kenyérsütő gép mérőpoharával mértem, az ml ad meg.
Kb 15 db palacsintához:

400ml fehér tönkölyliszt
2 tk vaníliás pudingpor- főzős
1/2 kk szódabikarbóna
2 tk vaníliás xilit/ vagy fél tasak vaníliáscukor
kis csipet só
kb 8 dl híg kókusztej

A száraz anyagokat összekeverem, aztán apránként hozzáadva a kókusztejet, galuskatészta állagtól hígítom a palacsintatészta folyékonyságúig. A folyadék mennyisége attól függ, mennyi kell ehhez az állaghoz. A tészta teljesen úgy viselkedik, mintha hagyományos palacsinta lenne, szépen megfordítható, vékony és nem törékeny, hanem finom lágy. Bár nem spanyol viasz, de számomra komoly sikerélmény :)