"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. január 22., kedd

Glutén- és tejmentes túrógombóc

A túró rúd(i) ötlete alapján gondoltam, ma hamis túrógombócot csinálok, olyat, ami candida diétában is ehető.

Hozzávalók:

-250gr köles,
- 4 tk xilit (így nem lett túl édes, utólag lehet még beletenni, ízlés szerint),
- 4 ek kókuszliszt,
- 2 dl kókuszkrém,
- fél citrom héja és leve,
- hajdinakása  (gluténmentes morzsa is jó alapvetően, de candida diétában nem javasolt a cukor és keményítő tartalmuk miatt)

A kölest 2dl kókuszkrémmel háromszoros mennyiségű vízben puhára főztem, főzés közben hozzáadtam a xilitet. A citrom héját lereszeltem, majd a levével együtt azt is a kölesbe kevertem. Miután a köles langyosra hűlt, hozzáadtam 4 evőkanál kókuszlisztet (annyit kell, hogy elég kemény formázható állaga legyen), majd gombócokat formáztam belőle, majd megforgattam a hajdinakásában Összesen kb. 25-30 gombóc lesz belőle.
Hajdinakásával készült:
(Készítettem tönkölymorzsás verziót is, ez nem gluténmentes):