"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. szeptember 23., péntek

Túrós-barackos palacsinta

Nem rákellenes étel, s nem is kimondottan egészséges, azért írom ki mégis, mert bűnözni nekünk is kell néha, s ha már kívánok valamit, akkor mégis sokkal egészségesebb, ha én csinálom meg magamnak.

A palacsintát a szokásos módon, teljes kiörlésű liszt és fehér tönkölyliszt keverékéből csináltam tej és cukor nélkül. Laktózmentes túrót és tejfölt vettem, hogy Marcipán is ehessen, ha kér. Összekevertem a túrót, tejfölt egy kis steviával és xilittel (nekem a stevia önmagában nem vált be az ételekhez, xilitet viszont nem merek sokat használni, mert hasmenést okozhat a gyerekeknél, így a kettőt együtt szoktam). Nem túl puha, de érett őszibarackokat apróra vágtam. Megkentem a palacsintát túróval, beleszórtam a barack darabokat, s háromszögbe hajtogattam.
Miután várandós vagyok, elég határozott elképzeléseim vannak arról, mit is kívánok. Így 2dl zabtej, 2 dl víz, 3 evőkanál xilit és 1 pipetta stevia nova felhasználásával főztem meg egy zacskó vaníliapudingot, amit aztán a palacsinta tetejére öntöttem.
Nagyon finom volt! :)