"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. október 4., kedd

Zöldséges rizs

Sógornőmtől kaptam egy receptet, hogyan lehet a rizibizit is még egészségesebbé tenni. Eszerint ő hagymát apróra vágva megpárol egy is olajon, külön a rízst és a borsót megfőzi, s az egészet összekeveri, sok petrezselymet tesz rá, valamennyi sót és borsot.
Ki akartam próbálni a receptet, de nem volt itthon zöldborsóm. Tipikus, hogy akkor akarok valamit megfőzni, amikor nincsenek hozzávalóim. Végül aztán a fagyasztóban találtam maradék zöldségeket: brokkolit, kelbimbót és karfiolt. Az egészet egyben megpároltam, amíg külön kifőztem a barnarizst. Sok hagymát és fokhagymát apróra vágva repceolajon megpároltam, s az egészet összekevertem, sót, borsot, vegamixet és petrezselymet tettem rá.
Reszelt sajtot szórtam a tetejére, így ettük, nagyon finom volt! A párolt-pirított hagyma nagyon jó ízt ad a rizsnek! Legközelebb lesz borsóm itthon, kipróbálom úgy is :)