"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. október 14., péntek

Spenót

Régen nem szerettem, egészen addig, amíg egy munkatársam főzelékét meg nem kóstoltam. Jó fokhagymás volt, ízes és finom.
Nem tudom, hogy csinálta, én azóta is csak évente egyszer főzök, így nem is emlékszem soha, hogyan is csináltam tavaly.
A héten fagyasztott parajpüréből csináltam. 3 kis fej hagymát és 1 egész fej fokhagymát aprítottam fel, pároltam meg repceolajon. Kicsit vizet és tönkölylisztet öntöttem rá, majd kevés rízstejjel higítottam és rátettem a parajkrémet. Vegamixet szórtam még rá, összeforraltam és főtt tojással ettük.

A spenótról:

A spenót ásványianyag (pl. szelén, magnézium és a króm), folsav, B- és K-vitamin összetétele kiemelkedő. Szabályozza a vérnyomást. Magas antioxidáns-tartalma és immunerősítő hatása véd egyes daganatos, illetve szív- és érrendszeri betegségekkel szemben.

Vitamintartalma serkenti a szénhidrátok, fehérjék és zsírok emésztését. Nyugtatja az idegrendszert. Karotin, lutein és zeaxantin tartalma fontos egyes szembetegségek kivédésében. Lúgosító, antibakteriális és gombaölő hatású.

Ezentúl gyakrabban főzök majd, jó fokhagymásan nagyon egészséges :)