"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2011. szeptember 16., péntek

Rizses lecsó

Kevés olyan étel van, ami komplex kis daganatellenes összeállítást tartalmaz, de a lecsó az egyik ilyen étel. Paradicsom, paprika, hagyma, fűszerek mind nagyon egészségesek.
Sajnos pontos mennyiségeket nem tudok írni, de kb 10 paprikát, 6 paradicsomot, 3 szál újhagymát, 3 fej hagymát és 4 gerezd fokhagymát aprítottam fel. Először a hagymát és fokhagymát pároltam meg repceolajon, megfűszereztem tengeri sóval, borssal és kurkumával (ez utóbbit először tettem bele, de finom lett így), majd ráöntöttem a leturmixolt paradicsomot, s beletettem az apróra vágott újhagymát és paprikát (van, aki nagyobbra szereti hagyni, de az én gyerekeim úgy eszik meg, ha apróra van vágva). Felöntöttem annyi vízzel, hogy pici szaftja legyen, vegamixel ízesítettem és a paprika megpuhulásáig főztem. Közben egy másik lábosban kb. 10 dkg barnarízst főztem meg, s amikor megpuhult a rízs leszűrtem, s a kész lecsóhoz kevertem. Az egészet egyszer még átforraltam, s teljes kiörlésű kenyér kíséretében tálaltam.
Egészségünkre!