"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. július 13., vasárnap

Gluténmentes mézes-citromos keksz (tej- és tojásmentes)

Ma egy angol citromlekvár vándorolt a kosaramba, mert a látványától azonnal beindult a fantáziám. Kekszet akartam vele tölteni. Megtettem és milyen jól tettem  :)
Valahogy a gluténmentes diéta elején,mikor nem keverékekkel dolgoztam,jó volt a hagyományos 3-2-1-es linzer arányszám (liszt, zsiradék,cukor) ,max pár csepp vízzel kiegészítve. De most nem volt jó, így addig alakítgattam, míg az nem lett. Íme:

- 200 g Alfamix,
- 100 g Nutri free mix per Dolci,
- 50 g cukor,
- 1 z. vanilincukor,
- 2 ek méz,
- 120 g tejmentes sütőmargarin,
- 1 biocitrom héja és leve,
- 1/2 z. sütőpor

A lisztet elkeverem a cukorral és sütőporral és belereszelem a citrom héját. Kockára vágom a margarint és összemorzsolom a lisztes keverékkel. Ekkor beledolgozom a mézet és annyi citromlevet teszek bele, amennyivel összeáll a tészta, nem lesz morzsálódó. Kb egy órára hűtőbe teszem folpackkal letakarva.
Aztán lisztezett alapon vékonyra nyújtom, formákkal kiszaggatom. 180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapiros tesiben addig sütöm, míg, ha megfordítok egyet, már van egy kis színe az aljának. Óvatosan szedem ki, mert  törékeny. Ha kihűlt, citromlekvárral összeragasztok kettőt.