"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. április 20., szombat

Epres szelet (tej-, tojás-, és szójamentes)

Miután meglepően jól sikerült a szülinapi torta és egész jó áron kapható nem rossz eper a piacon, újabb epres süteményt csináltam a napokban.

Az alap még mindig a
tej-, és tojásmentes kevert tészta:

25 dkg tönkölyliszt
10 dkg cukor + 1 cs. vaníliás cukor (ha xilittel vagy eritritollal készítjük, akkor candida diétában is ehető)
2,5 dl növényi tej (én kukoricatejet használtam)
1/2 cs. sütőpor
1 dl olaj
pár csepp citromlé a folyadékba

Összekeverem a szárazanyagokat és a folyékonyokat külön, majd elvegyítem, tűpróbáig sütöttem előmelegített sütőben. Majd főztem rá kukoricatejjel készített

vaníliás pudingot:

 4 dl kukoricatej
3 ek cukor / xilit, eritritol
1 cs. főzős vaníliás pudingpor
A hideg tejjel elkevertem a cukrot és a pudingot- rugós habverővel csomómentesre keverhető gyorsan- , majd sűrűsödésig forraltam.

Rászeleteltem az epret, majd egy zacskó zselatint felforraltam 2,5 dl limonádéban és ráöntöttem az epres pudingra. Teljes kihűlés után szeleteltem.