"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. március 21., csütörtök

Vega pörkölt (szója-, tojás-, glutén-, tejmentes)

A legtöbb vega étel szójával készül, ha mégsem, akkor olajos magokat vagy búzát biztos tartalmaz. Ezek kiküszöbölésével készült a mai ebéd, ami még candida diétában is ehető, mert keményítő, ízfokozók és cukor sincsenek benne. Pörköltnek indult, de ízben sem állagban nem hasonlít rá az eredmény. Kapni kölescsemegét némely bioboltban, ezt karikáztam fel és főztem bele a pörköltalapba, de szétfőtt. Így viszont bolognai öntethez hasonló állagú, finom, sajátos ízű szószt kaptam. Nagy öröm, végre egy olyan húspótlós feltét, amit több napig is ehetnek a fiúk és nem kell minden napra újra főznöm!

Hozzávalók:
- 1 csomag kölescsemege,
- 1 kis fej hagyma,
- 1 paradicsom,
- 1 paprika,
- 2 gerezd fokhagyma,
- vegamix, só, bors, Virágoskút ételízesítő, paprikás padlizsánkrém

A zöldségeket apróra vágva elkészítettem a pörköltalapot, ízlés szerint fűszereztem, 1 tk ételízesítőt és 2 evőkanál paprikás padlizsánkrémet tettem bele, majd amikor kicsit főtt, beletettem a karikákra vágott köleskolbászt, még úgy 10 percig főztem, s kész is volt. Barna rizstésztával tálaltam.