"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. március 18., hétfő

Mogyorókrémes lapótyatorta (gluténmentes, tejmentes)

Ez most nem annyira egészséges finomság, mint tőlem megszokott, de annál finomabb :)
Főtt, pürésített sütőtökből készítettem lapótyát. A mennyiségeket nem mértem, de 6 nagy lapótyához nagyjából 200gr sütőtökpüréhez adtam 300gr barna rizslisztet és 3 evőkanál olajat, 70gr eritritolt, s annyi vizet, hogy picit folyós masszát kapjak. A kontakt grillsütőbe ezúttal merőkanállal mértem, így egyszerre egy lapot tudtam megsütni, de az szép nagy kerek, puha lap lett.
A Müllerben bukkantam rá erre a mogyorókrémre (régen már kaptam barátnőmtől, de azóta se láttam boltban, mostanáig):

Ez a tejet tartalmazhat kategória, de nekünk nem okoz gondot. Ezzel a mogyorókrémmel kentem meg a lapótyát, majd amikor készen lett a következő és kicsit hűlt, rátettem. Azt ilyen lekvárral kentem meg:


(valamennyire mégis egészséges legyen, ez a lekvár hozzáadott cukor nélkül készült), majd ismét rátettem egy lapótyát, amire megint mogyorókrém került, újabb lapótya, amire lekvár, s az utolsó lapótyára ismét mogyorókrém. Ezt még megszórtam kókuszreszelékkel, kicsit hűtőbe tettem, s miután kihűlt készen volt a lapótya-torta :)
Marcipán ebből nem ehetett a mogyorókrém és lekvár miatt, magunknak sem tervezem rendszeressé tenni, de 2 hónap szigorú candida diéta után..., s szülinap is csak egyszer van egy évben, Dani pedig kimondhatatlanul örült neki :)