"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2013. február 14., csütörtök

Gyümölcsös zselékocka, avagy gumicukor helyett

Dani múlt héten közölte, hogy gumicukrot szeretne enni, csináljak neki. Olvastam neten több helyen is, hogyan lehet elkészíteni, de nálunk cukormentes diétát tekintetbe véve a szörp se jöhetett szóba. Gyümölcsből is csak savanyúbb almát és meggyet eszünk egyenlőre, így ezekkel készítettem el a házi gumicukrot.

A meggyet leturmixoltam kis vízzel, majd ízlés szerint xilitet tettem bele, és fél liternyi turmixolt meggylevet összefőztem 1 teáskanál agar-agarral. Miután pár percet főztem, szilikonos jégkockatartóba és négyzet alakú műanyag dobozba öntöttem. Hűtőben pár óra alatt megszilárdult, a dobozban levőt kockákra vágtam, mellé tettem a virág alakúakat: egy perc alatt elfogyott. :)
Másnap almát préseltem át a gyümölcscentrimmel, azt ízesítettem xilittel és főztem meg agar-agarral. Az eredmény épp olyan finom lett. Én nem nevezném gumicukornak, mert nem olyan az íze és az állaga is csak külsőre hasonlít a gumicukorra, de kóstolásra inkább zselé, ellenben finom és egészséges, a fiúknak pedig nagyon ízlett!