"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. október 12., péntek

Mintaebéd fehérjeallergiásoknak

Miután középső kisfiamnál nyilvánvalóvá vált, hogy a fehérjékre allergiás, egyszerűbb lett az életünk. Már bátran használok fűszereket és zöldségeket a főzéshez.
Fontos, hogy minden fontos tápanyagot megkapjon, így eszerint igyekszem összeállítani a napi menüjét.
Ebédre sokszor van leves.
Ma karfiolleves volt, amiben hagyma, fehér- és sárgarépa, fokhagyma, petrezselyem, kurkuma és sok zöldfűszer volt. Az allergia óta tejföl és galuska, liszt nélkül készül, de ugyanolyan sok zöldséggel, ahogy a daganatellenes táplálkozás kapcsán már megírtam, hiszen rengeteg értékes tápanyagot lehet egy karfiollevesbe sűríteni. Most azonban puffasztott amaránttal esszük, így fehérjéhez is jut a csemetém a sok más értékes ásványianyag mellett, amit az amaránt tartalmaz.
Második fogásként pedig petrezselymes krumplit főztem repceolajon pirított petrezselyemmel, ezzel a megfelelő szénhidrát igényt is biztosítottam, mellé pedig hús helyett kockára vágott kígyóuborkát, felezett olivabogyót kevertem össze kicsi olivaolajjal. A repceolaj is valamennyire, de az olivalolaj igazán jó Omega 3 forrás, a nyers zöldség lúgosít, a kígyóuborkáról pedig ezt lehet tudni:
"Tápértéke nem jelentős, étrendi hatása azonban annál inkább. Hűsítőleg hat az emésztőszervekre, a légzőszervekre és a gyulladt, napégette bőrre is. Magas káliumtartalma serkenti a veseműködést és fokozottan méregtelenít. C-vitamin tartalma - bár nem kiemelkedő - az elfogyasztott nagy mennyiségnek köszönhetően mégis fontos szerepet tölt be a vitaminpótlásban." (Forrás: http://www.edenkert.hu/konyhakert/zoldsegek/kigyouborka-nok-legjobb-baratja/1919/)
Az olivabogyó szintén nagyon egészséges: "Az olajbogyó alacsony fehérjetartalma mellett magas tápértékű és ideális mennyiségben tartalmazza az összes alapvető aminosavat, emellett pedig rostanyag-tartalma miatt könnyen emészthető. Ásványi anyag tartalmát tekintve kiemelendő fontosságú a kalcium- és vastartalma, illetve még érdemes megemlíteni, hogy A, C és B1 vitamint is tartalmaz." (Forrás: http://www.extenda.hu/fobb-agazatok-termekek-elelmiszeripar-olajbogyo)

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: