"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. október 16., kedd

Dörmi kismackó gluténmentes, tej- és tojásmentesen házilag

Nagyon gyakran hangzik el a fiaim szájából a "Bárcsak ehetnék ilyet!" című mondat. Odafigyelek arra, hogy mi az, amire a fiúk vágynak, s amire lehetőség van, azt igyekszem megvalósítani. Dani legutóbb a Dörmi kismackóra mondta, hogy bárcsak ehetne. Abszolút átérzem a vágyát, hiszen ő még emlékszik, hogy régen evett ilyeneket, s ha már az íze nincs is az emlékeiben, azt tudja, hogy szerette.
Az Aldiban láttam gyerekeknek való sütőformát. Igazából abszolút normál sütőforma, csak méretében gyerekre szabták. Volt mackó formájú is, 2db egy csomagban. Megvettem, s ma abban sütöttem nekik Dörmi macit.
4 mackóhoz kell:
200gr liszt (én 150gr rizsliszt és 50gr gluténmentes zabpehelyliszt keverékével csináltam, de 100% rizsliszttel is jó),
2dl 100% almalé,
70gr xilit,
1 csipet só,
1 csomag sütőpor,
1 mokkáskanál szódabikarbóna,
4 evőkanál étolaj (én repceolajat használok),
8 kocka Boci étcsoki
Az almalevet a xilittel, a lisztet sóval, szódabikarbónával és sütőporral összekeverem. Összeöntöm őket, csomómentesre keverem, majd hozzáadom a 4 evőkanál olajat. A maci sütőformát kikenem tejmentes margarinnal (Ligát használok), megszórom rizsliszttel, s beleöntök megfelelő mennyiségű piskótatésztát. Az étcsokikat kockákra töröm és a kockákat is elfelezem, majd egy maciba 2 kocka (4fél) étcsokit nyomok, úgy, hogy a tészta ellepje. Légkeveréses sütőben 175 fokon aranybarnára sütöm (kb 15-20perc).
Méretre nagyobb, mint a bolti, így én Dörmi nagymackónak neveztem el. A fiúk nagyon örültek neki, egy pillanat alatt elpusztították!
Macipár:
 Széttörve belülről:
 Elfogyott:



16 megjegyzés:

  1. Most nagyon sajnálom, hogy visszatettem a formát. :(
    De majd legközelebb. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    olyan kérdésem lenne, hogy maga a tésztának milyen állagúnak kellene lennie összekeverés után?

    Előre is köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, bevallom november óta nem csináltam, de ha jól emlékszem, picit hígabb, nem kimondottan folyós, de önthetően krémes.

      Törlés
  3. A xilit nevűanyag mit helyettesít?Miért kell bele és hol lehet venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A xilit nyírfacukor más néven, a sima fehér cukrot helyettesíti. Szinte bárhol kapható, nagyobb hipermarketek, dm, de nálunk a cba-ban is van. Amennyiben nektek nem okoz gondot a fehér cukor fogyasztása, készítheted azzal is, vagy kicsit egészségesebb maradjon, nádcukorral, fruktózzal.

      Törlés
  4. És az arcuk mindent elmond! Nem irigyellek Emese! Az én gyerekem "csak" néhány dologra, köztük a tejre,tojásra,szójára,élesztőre,stb. allergiás, de hát azt a sokkot, amikor ki kellett találni, hogy akkor most mi lesz ezután, soha nem felejtem. A süti pedig azóta is probléma, mert imádja.

    VálaszTörlés
  5. Szia!Az én kisfiam is fruktóz malabszorpciós.
    Szeretném megsütni neki a macit... az almalét szerinted mivel helyettesíthetném?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Sajnos még én sem találtam ki, hogy készítsem a piskótákat. Arra gondoltam, hogy sima tojásos piskótareceptet készítek növényi tejjel és tojáspótlóval (kukorica/burgonyakeményítő), de ez még csak elmélet. Mindenképp kipróbálom majd, és kiblogolom, ha megvan :)

      Törlés
    2. Szia! Megcsináltam almalé nélkül a macikat, blogolom :)

      Törlés
  6. Fantasztikusan finom lett, ha nem bánod megemlítem a saját blogomon, persze hivatkozással Rád. Örök hála érte!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ügyes vagy ! A blog nagyon szuper, köszi a recepteket !

    VálaszTörlés
  8. Szia, Ez a recept alapján készítek most a lányomnak (bár a kisfiam miatt minden mentes lesz...) csokitortát. A főzött csokikrémet még nem tudom, hogy készítsem, de mindenképp megírom neked, ha sikerül :)

    Köszönöm a receptjeidet, nagyon nagyon sokat segítenek :)
    Szia, Brigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha segíthetek velük. Boldog szülinapot a lányodnak! :)

      Törlés
  9. Köszia receptet, elkészítettem, a családnak nagyon ízlett. A kisebbik gyerkőcöm még csak 2 hónapja él gluténmentesen, de hiányzott neki ez a süti. Így meg egészségesebb is. Az almalé nélküli változat milyen? Hol találom? Köszi nagyon a receptet!

    VálaszTörlés