"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. december 9., kedd

Tűzoltó autó torta (glutén-, tej-, tojásmentes)

Igazából nagyon egyszerűen elkészíthető süteményről van szó. A piskótáját Orgran csokoládétorta mixből készítettem, bele csokipudingot főztem kókusztejjel, a tetejére baracklekvár került, arra simítottam rá a cukorbevonatot.
Esztétikailag még van hova fejlődnöm, de ez volt az első alkalom, hogy bevonatos tortát készítettem.

Hozzávalók:
- 1 Orgran csokoládétorta mix,
- 3 dl víz,
- 15 gr tejmentes olvasztott margarin

- 1 Dr. Oetker főzős étcsoki pudingpor,
- 3,5 dl kókusztej,
- 4 ek eritritol

- baracklekvár, cukorbevonó, ételszínező

A süteményport csomómentesre elkevertem a margarinnal és a vízzel, majd sütőpapírral bélelt téglatest formájú tepsibe megsütöttem. Ezalatt megfőztem a pudingot, hogy elég sűrű legyen, fél liter folyadék helyett csak 3,5 dl-t használtam hozzá.
Miután a piskóta megsült és kihűlt, félbevágtam hosszában, majd levágtam a végéből úgy 6-8cm-t. Megkentem csokipudinggal a belsejét és a levágott részt rátettem a piskóta egyik végén a tetejére úgy, hogy közé is kentem csokipudingot.
A következő lépés nálam kimaradt, mert utólag kaptam ezt a tippet. Miután a glutén-tojásmentes piskóta nagyon lány és törékenyebb a búzásnál, nincs megfelelő tartása a bevonáshoz, érdemes fagyasztóba tenni, hogy megszilárduljon. Miután nálam ez kimaradt, nem tudtam rendesen elsimítani a bevonatot rajta.
Amíg a torta a fagyaszóban áll, meg kell csinálni a tortabevonót a leírása szerint. Szerencsés, ha van készen piros (itt kint icing sugar fondant néven kapni) cukorfondant a boltban, mert piros ételszínezékkel nem igazán lehet piros színt elérni. Miután én csak fehéret kaptam, rózsaszínre sikerült színeznem az ételszínezékkel. Jól összegyúrtam, mint egy gyurmát, majd burgonyakeményítővel meghintett felületen 4-5mm vastagra nyújtottam. A torta legmagasabb pontján kezdtem el rásimítani, onnan haladtam lefele és az oldalak fele, az alján pedig levágtam a felesleges bevonatot.
Egy kis fehér cukorbevonót meghagytam, abból készítettem el rá az ablakokat (téglalapokat), amik alá szintén egy kis lekvárt tettem, hogy ragadjanak. A létrát szintén apró téglalapokból raktam össze. A sziréna félbevágott sárga gumimaci lett, a kerekekhez vettem fekete bevonatot, azt nyújtottam ki és szaggattam kör formára.
Pár órára még hűtőbe tettem fogyasztás előtt.

Szépséghibái ellenére a fiam nagyon örült a tortának, az íze pedig olyan volt,mint egy normál búzás-tojásos tortáé, igazán finom!