"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. június 21., szombat

Gluténmentes diós- áfonyás muffin (tej- és tojásmentes)

Gyorsan kellett sütnöm valamit, amit mindenki megeszik a családból  és persze abból, ami volt a kamrában, a sok kis maradékból.  Így lett egy "mindent bele süti"  a végén.
Hozzávalók:
100 g Nutri free mix per pane ( ha lenne itthon Nutri free mix per dolci, azt tennék bele)
100 g  darált dió
20 g cirokliszt
30 g Doves farm kenyérliszt
120g cukor (ha a liszt nem NF mix per pane, kevesebb kell, mert az NF kenyérlisztje sós)
2 zacskó vaníliás cukor
1/2 zacskó sütőpor
1 tk útifűmaghéj
kb 2 dl (vaníliás) rizstej
marék aszalt vörös áfonya, beáztatva

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. Összekevertem a száraz anyagokat, majd annyi folyadékot tettem hozzá, amennyivel nem túl híg , de még könnyen kanalazható tésztát kaptam. Nem tettem bele plusz zsiradékot a sok dió miatt. Mini kuglófos muffinformát olajjal kikentem, beleöntöttem a tésztát, majd mindegyikbe szórtam vörös áfonyát, amiket belenyomkodtam , hogy ne égjen meg a tetején. 180 fokon, tűpróbáig sütöttem. Mikor készen lett, kifordítottam a szilikon formából, magozott meggyet dugtam a közepébe, megszórtam porcukorral. Finom, igazán muffinos állagú lett.