"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. június 15., vasárnap

Glutén- és tejmentes mákos guba (tojásmentes)



Egyik legkedvesebb ételem. Így június közepén annyira nem releváns, de ez nálunk elmaradhatatlan karácsonyi étel, annak idején még a testvéremmel közösen csináltuk 24-én :) Ma is ott van mindkettőnk asztalán ünnepekkor.
Dorkám pedig nagyon szereti a mákot, mi megkívántuk a mákos gubát. Olyat nem lehet , hogy mi gubázunk, ő meg csak lesi, így csináltam gluténmentes gubakiflit, pótoltam a cukros tejet és kész is volt az "őiseheti" verzió :)

Gubakifli hozzávalók:
- 230 g Nutri free mix per pane,
- 50 g cirokliszt,
- 100 g Doves farm fehér kenyér liszt,
- 100 g cukor,
- 1 vaníliás cukor,
- 20 g friss élesztő+ 0,5 dl langyos víz+ kk cukor,
- kb.2 dl langyos rizstej,
- 1 nagy ek. szobahőmérsékletű sütőmargarin (pl. Liga),
- 1 tk útifűmaghéj,
- lekenéshez olvasztott margarin

További hozzávalók a mákos gubához:
-  forró rizstej,
-  vaníliás cukor,
-  cukros darált mák

50 fokra melegítettem a sütőt. Összekevertem a 3 lisztet, a cukrot és az útifűmaghéjat. Az élesztős vizet hagytam kicsit felfutni, majd a rizstejjel és a margarinnal együtt rugalmas tésztává gyúrtam. Ha kell még folyadék vagy liszt bele, ahhoz, hogy jól formázható, de ne kemény legyen, akkor teszek bele , de csak apránként.
Egy 33x20-as tepsibe vágtam szilikonos sütőpapírt- a kilógó részeket levágtam és később azt használtam választéknak. 5 adagra osztottam és olyan hosszú kígyót nyújtottam belőle lisztes deszkán, amekkora a tepsibe fér. A tésztakígyók közé tettem a levágott papírt. Lekapcsoltam a sütőt, majd jó egy órát hagytam kelni, lekentem olvasztott margarinnal, és 200 fokon addig sütöttem, míg  szép színe nem lett.



Miután kihűlt, 2 gubakiflit  3-4 cm-es gubákra vágtam  (a többi ment a mélyhűtőbe). Vaníliás cukorral felforraltam kb 2 dl rizstejet, egy műanyag edényben leforráztam vele a gubákat, jól megforgattam őket a rizstejben. Serpenyőben margarint hevítettem, abban kicsit átpirítottam a tejes kiflit, majd megszórtam cukrozott mákkal.


 Leöntöttem vanília sodóval: