"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. szeptember 29., szombat

Pörkölt kicsit másképp, cukkinivel, kölessel - egytálétel

Minap csináltam Marcipánnak is ehető pörköltet és kölest főztem ki hozzá köretként.
A kölest háromszoros mennyiségű sós vízben puhára főztem. Fél kiló csirkemellet felkockáztam, 1 tv paprikát, 2 közepes fej hagymát és 3 gerezd fokhagymát és 1 közepes sárgarépát felaprítottam. Az egészet megpirítottam olajon, majd egy kis vizzel felöntöttem. Dm-ben kapható Alnatura zöldfűszeres sóval sóztam, 1 bio húsleves kockát tettem bele, puhára főztem. Nagyon hiányzott valami zöldség nekem belőle, így gondoltam egy számot, felkockáztam 2 közepes cukkinit, sóztam és állni hagytam fél órát. Addig felaprítottam 2 közepes fej hagymát és 3 gerezd fokhagymát. Leöntöttem a sós levet a cukkiniről, kicsit átöblítettem az egészet, majd a hagymával, fokhagymával együtt kis repceolajjal kikent serpenyőben átpirítottam. Egy kis zöldfűszeres só erre is került. Miután a cukkini megpuhult, rátettem a pörköltre, nagyon finom lett!