"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. augusztus 8., szerda

Tej-, tojás-, kukorica-, gluténmentes villás reggeli

Palacsintát szerettem volna sütni, de tojáshelyettesítő por kukoricakeményítőből van. Tojást sem ehetünk, így  készült el egy palacsintához hasonló tészta, csak kisebb, puhább, omlékonyabb.

Hozzávalók (kb. 10 db-hoz):
100gr hajdinaliszt
30 gr burgonyapehely
3 evőkanál olaj
1 csipet só
2 dl növényi tej (én most rizstejjel csináltam)
3 dl szénsavas víz

Az egészet összekeverjük csomómentesre, majd kiolajozott serpenyőben sütjük. Fontos, hogy közepes lángon tegyük, mert kis lángon leragad, nagy lángon nem sül át a belseje. Jó, ha van egészen kicsi, úgy 18cm átmérőjű serpenyőnk, mert ennél nagyobb tészta szintén szétszakadna. Nekem csak nagy palacsintasütőm van, így a közepére egy kis adag tésztát tettem, emiatt nem szép szabályos kör alakúak lettek.

Egy ilyen mini palacsintára tettem allergiánkban fogyasztható sonkát (Aldiban kapható Ponnath 97%-os hústartalmú csirkemell sonka), reszeltem rá natúr Viofast növényi sajtot, szeltem bele uborkát. A tetejére egy másik kis palacsintát tettem. Nagyon finom volt!