"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. augusztus 1., szerda

Sokoldalú köles

Miután az új diétámhoz még semmi más nincs itthon, csak köles, ezért tegnap óta ezt a gabonát fedezem fel. Igazán megszerettem ilyen rövid időn belül is.
Először készítettem belőle növényi tejet, mert én nem tudok lemondani a kakaómról (ahogy más a kávéjáról nem tud).  EZT a receptet csináltam. Én 250gr kölest főztem meg háromszoros mennyiségű vízben jó puhára. Ezt követően egy icipici vízzel turmixoltam le belőle kb. a negyedét, mert másképp nem tudtam teljesen simára, darabmentesre. Ezt az adagot aztán tejföl helyettesítőnek félre is tettem, abszolút jó puding állaga lett. A következő adagokat pedig mind úgy csináltam, hogy 300ml főtt kicsi vízzel felöntött kölest jól leturmixoltam, ezt követően pedig 600ml vízzel öntöttem még fel, azaz 1/2  arányban van a kölestejemben a víz és a köles. Nekem nagyon ízetlen volt így, ezért 1 teáskanál xilittel ízesítettem adagonként. Nem mondhatnám, hogy magában finom, de kakaónak megfelel, egyébként pedig kókusztejjel tervezem majd keverni, mert a kókusztej íze túl intenzív volt. Talán együtt a 2 tej épp ízleni fog.
Összesen kaptam 2,5 liter tejet és kb 2-3dl puding állagú kölest. Nem kevéssé fontos tény, hogy fél kiló köles 400ft, azaz több, mint 2 liter tejet alig 200ft-ból tudok elkészíteni.

Ma a pudingnak hagyott kölest használtam a babahami készítéshez. Miután Barnabi is vélhetően poliételallergiás, nem vezethetek még be nála igazán laktató ételt, főleg a fehérjével van gond. A kölesről annyi jót olvastam, hogy bízom benne, bírni fogja a babapocak is :)
1 őszibarackot és fél párolt almát 2 teáskanál kölespudinggal összeturmixoltam, így 150ml gyümölcsös pépet kaptam. Teljesen olyan volt, mint a tejpépek. Barnabi 130ml-t be is falt belőle.

Ezentúl édesség gyanánt is nagyon finom volt a főtt köles kis lekvárral ízesítve. Engem kicsit a császármorzsára emlékeztetett :D