"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. április 18., szerda

Tejmentes gyümölcsjoghurt, csokipuding, meggyszószos krumpli


Egy kedves ismerősömtől kaptam az ötletet, hogy ha rizst szétfőzök és icipici főzővízzel leturmixolok, akkor olyan sűrű lesz, mint egy joghurt. Ezt lehet bármivel ízesíteni.
Azóta már naponta esznek a fiúk joghurtot rizsből, a kicsinek a meggyjoghurt, a nagynak a csokipuding a kedvence.
A szétfőtt rizst annyi vízzel botmixerrel pépessé turmixolom, hogy jó sűrű legyen. Steviával és xilittel édesítem. A képen almás joghurt van, ezt párolt almával készítettem. Az édesített turmixolt rizsbe tettem párolt almakockákat, azzal együtt leturmixoltam, majd még pár almakockát dobtam bele, így gyümölcsdarabos lett. 1 órára betettem a hűtőbe, hogy összeálljon az íze és a hőfoka is joghurtra hasonlítson.
A meggyjoghurtot pont úgy csináltam, mint az almásat, de itt meggyet pároltam és azt turmixoltam a rizspéphez.
Kakaós puding pedig egyszerűen főzős kakaóporral és kicsit több édesítéssel készült.

Ha a gyümölcsjoghurtokat úgy készítjük, hogy a gyümölcs főzőlevével kicsit hígabbra turmixoljuk, nagyon finom gyümölcsszószt kapunk. Így készült meggyszószos krumpli is nagyon ízlett mindenkinek: