"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2012. március 17., szombat

Tej- és tojásmentes szülinapi torta

A piskóta ugyanúgy készült, mint a meggyes piskótánál, csak 1,5x annyit készítettem egy 26cm-es tortaformába.
3,75dl 100%-os almalevet, 1 citrom levét, 1 csomag vaníliás cukrot, 70gr xilitet és 70gr nádcukrot jól elkevertem. 375gr fehér tönkölylisztet, 1,5 csomag sütőport, 1 csipet sót, 1,5 mokkáskanál szódabikarbonát egy másik tálban összekevertem, majd hozzáadtam a már kikevert cukros almalevet. Miután csomómentesre dolgoztam a tésztát, még 9 evőkanál olajat tettem bele. Egy 26cm-es kapcsos tortaformát kikentem Liga margarinnal és kiliszteztem. Beleöntöttem a tésztát, tűpróbáig (kb. 30 perc) sütöttem 180 fokon.
További hozzávalók: 500gr gesztenyemassza, 1 üveg meggybefőtt, 2 tábla tej- és szójamentes étcsoki (a Boci és a Szerencsi csoki napraforgó lecitinnel készül), tejmentes margarin, kókuszreszelék.
2 csomag, azaz fél kiló gesztenyemasszát összekevertem annyi olvasztott Liga margarinnal, hogy lágy és könnyen kenhető, de ne folyós legyen. A meggybefőttet leszűrtem. A kész és kihűlt piskótát kivettem a tortaformából és keresztbe ketté vágtam. Megkentem a margarinos gesztenyemasszával, teleszórtam meggyel, majd rátettem a piskóta tetejét. 2 tábla Boci étcsokit forró gőz felett megolvasztottam, azt öntöttem a torta tetejére, amit meggyel díszítettem még, az oldalára kókuszreszeléket szórtam.