"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. április 19., szombat

Gluténmentes fehér kenyér (tejmentes, tojásmentes)

Ez a rész fogott ki rajtam eddig a legjobban a diétáknál, a gluténmentesség. Próbáltam kenyereket sütni, borzalmas eredményekkel, a bolti kenyerek közt pedig nekem még nem sikerül jót kifognom. Végül feladtam a kenyérsütő gépben sütést, csak dagasztásra használom már, és sütőben, kis szögletes formában sütök.
Alapnak a lisztkeverék zacskóján lévő receptet használom, csak keveset változtatok rajta.Az alábbi mennyiségből 2 kis szögletes tepsinyi kenyérke lesz, majd' fél kilósak.

- 500 g lisztkeverék (Glutenix- alfa mix kenyérvarázs),
- 2 ek burgonyapehely,
- 1 lapos ek útifűmaghéj,
- 5 dl langymeleg víz,
- 1 ek olaj,
- só,
- 20g élesztő, kk cukor

50 fokra előmelegítem a sütőt. A fél liter vízből kiveszek egy fél pohárnyit, elkeverem benne a cukrot, belemorzsolom az élesztőt és elkeverem,  szórok a tetejére egy kicsi lisztkeveréket, majd picit hagyom felfutni.
Egy nagyobb tálban összekeverem a száraz hozzávalókat. A kenyérsütőnek az üstjébe öntöm a vizet,az élesztős vizet és az ek olajat, majd beleszórom a lisztet. Dagasztó programra állítom, de ki szoktam venni, még mielőtt a gép keleszteni kezdi. Kiolajozom a formákat, belekanalazom a masszát a két formába, eligazgatom a tetejét.A tészta állaga olyan,mint egy keményebb, ragacsos galuskatészta. Lekapcsolom a sütőt, majd jó fél órát kelesztem a sütőben. ha szépen megkelt, 200 fokon , légkeveréssel megsütöm kb. fél óra alatt.  Úgy 10 perccel a sütés vége előtt nagyon vékonyan bekenem olajjal a tetejét, hogy szép színe legyen.