"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2016. szeptember 21., szerda

Kakaóscsiga rizs-, kukorica- és gluténmentesen

Már több recept is van fenn a blogban, de most ez a siker, csak hajdinaliszt és burgonyakeményítő kell a lisztekből bele, és cukormentesen elkészítve diétázók is bátran fogyaszthatják (bár nekik tápiókakeményítővel egészségesebb, ha ehetik).
Hozzávalók egy kisebb tepsihez:
- 150 gr hajdinaliszt,
- 100 gr burgonyakeményítő,
- 4 gr só,
- 2 ek eritrit/cukor,
- 2 ek útifű maghéj,
- 1 mokkáskanál sütőpor,
- 3 ek olvaszttott tejmentes margarin vagy kókuszolaj,
- fél zacskó porélesztő 1 tk cukorral 1 dl langyos vízben felfuttatva,
- plusz víz vagy növényi tej

Töltelékhez:
- olvasztott margarin/kókuszolaj
- ízlés szerinti kakaópor (nálam főzős kakaó eritrittel keverve)

Először a száraz hozzávalókat keverem el, majd hozzáadom a nedveseket is és addig gyúrom a  tésztát amíg puha, nem ragadós és jól nyújtható állagú lesz. Ehhez még némi vizet hozzá kellett adnom a tésztához gyúrás során. Keményítővel megszórt felületen kinyújtottam úgy fél centi vastagra, majd megkentem olvasztott margarinnal és megszórtam az előre elkészített eritrites kakaóporral. Feltekertem és ujjnyi vastag szeletekre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem és úgy 20 percig langyos helyen lefedve kelesztettem őket. Ezután megspricceltem egy kis olajjal és 180 fokon 20 perc alatt készre sütöttem.  Jó étvágyat!