"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2014. október 6., hétfő

Tonhalas fasírt (glutén-, tej-, tojásmentes)

Kicsi fiam nem nagyon ehet húst, mert érzékeny azokra is, a halat viszont egy ideje csak halrúd formájában eszi meg, sehogy másképp. Miután a fasírtot szereti, gondoltam megpróbálok halat csempészni bele.
Én nem szeretem a halat, ezért nekem nem igazán ízlett, amit készítettem, de a fiúk meggyőztek róla, hogy blogolásra érdemes. Hazajöttek az iskolából, mind a ketten azzal kezdték, hogy ettek 1-1 fasírtot, s az egyik megköszönte, hogy a csináltam, a másik mondta, hogy jaj, de finom, majd kértek még.
Recept 12-14 db-hoz:
- 1 tonhalkonzerv (nettó 110gr-osat használtam fel),
- kb 300gr karfiol,
- só, bors, hagyma- és fokhagymagranulátum
- 3 ek burgonyakeményítő,
- 8 ek hajdinakása + még a panírhoz

A tonhalat leve nélkül egy tálba tettem, a karfiolt megpároltam, majd hozzákevertem. Fűszereztem, összegyúrtam, majd a keményítővel és a hajdinakásával olyan szilárdságú masszát kaptam, amiből gesztenye nagyságú golyókat formáztam. Egy másik tálba öntöttem ki még hajdinakását és abban megforgattam a golyókat. Forró olajban aranybarnára sütöttem.