"Ne félj a gondjaidtól, hanem üzenetnek tekintsd őket. Lehetőségnek arra, hogy tisztábban láss, és ezáltal erőteljesebben birtokold az életedet, mint eddig. Megértsd, mi a jelentősége annak, hogy te is itt vagy a földön."

Kornis Mihály

2017. november 26., vasárnap

Csokis keksz és Oreo utánzat mindenmentesen

Betti receptjét alakítottam át és nagyon finom lett a végeredmény. A recept tej-, tojás-, szója-, glutén-, rizs-, kukorica-, tápióka-, dió- és mogyorómentes. A tésztával öröm volt dolgozni, könnyen gyúrható és nyújtható volt, ilyennel még nem is dolgoztam glutén-tej-tojásmentes verzióban.
Hozzávalók:
- 130gr burgonyakeményítő,
- 90gr hajdinaliszt,
- 25 gr gesztenyeliszt,
- 5 gr bambuszrost liszt,
- 5 gr útifű maghéj,
- 80 gr cukor (nálam fele-fele arányban cukor és eritrit),
- csipet só,
- 20 gr darált chia mag,
- fél citrom reszelt héja,
- 1 csomag vaníliáscukor,
- 100gr tejmentes margarin,
- 2tk útifű maghéj 30ml vízben feloldva
Én rögtön dupla adaggal dolgoztam, miután egyszer már elkészítettem a receptet és egy pillanat alatt elfogyott.

Csokis kekszhez:
- fél tábla tej-, szójamentes étcsokoládé,
- 1 ek tejmentes margarin

Oreo utánzathoz:
- 10gr cukormentes kakaóport a tésztába,
- Betty Crocker márkájú vaníliás cukorbevonó krém tölteléknek (ez tejet tartalmazHAT kategória) - A töltelék házilag is könnyen elkészíthető, de nekem nem volt se kedvem se időm készíteni.

A hozzávalókat összegyúrtam majd elfeleztem, és az egyik felébe kevertem még cukormentes kakaóport is és még egy kis vizet.  Kicsit hűtőben állni hagytam a tésztát, majd keményítővel megszórt felületen kinyújtottam kb. fél centi vastagra és kiszaggattam. 

A simát sütipecséttel, a kakaósat kör formával (ezekből készültek az oreo utánzatok). 

180 fokon 15 perc alatt megsütöttem őket, majd amíg kihűltek, megolvasztottam az étcsokit a margarinnal, majd és a kihűlt kekszek hátulját lekentem vele. Ezután hagytam hűtőben megdermedni őket, s a másik adag kekszeket készítettem el. Minden másodikra tettem egy kis kupac vaníliakrémet, majd összenyomtam egy sima keksszel, így készültek el az "Oreo" kekszek.